معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت و خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند هن تنگ یک شرکت چینی تازه کار در زمینه صنعت خودروسازی می باشد که فعالیت خود را از سال 2013 آغاز کرده است.  تنها محصولات تولید شده این شرکت با نام های هن تنگ X5 ،X7 و X7S به بازار معرفی شده اند که البته ناگفته نماند، این شرکت آخرین محصول خود را به صورت پلاگین هیبریدی و با نام PHEV X7 عرضه کرده است. در این مقاله قصد داریم از میان محصولات تولید شده توسط این شرکت، به بررسی و معرفی خودرو هن تنگ X7 بپردازیم و با نکات مثبت و منفی آن آشنا شویم. خودرو هن تنگ X7 از سری محصولات کراس اوور این کمپانی می باشد که توسط شرکت عظیم خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شد که حواشی فراوانی را به دنبال خود به وجود آورد که در این مقاله قصد پرداختن به آن را نداریم.

نقد و بررسی خودرو هن تنگ X7

خودرو هن تنگ X7 مانند بسیاری از خودروهای چینی، حاصل کپی کاری از محصولات برندهای اروپایی و بین المللی می باشد. به طور مثال در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای باریک با خطوط افقی کرومی دیده می شود که ما را به یاد زبان طراحی محصولات فولکس واگن می اندازد. چراغ های نچندان بزرگ و نوک تیز در امتداد جلوپنجره ای قرار دارند که از دو کاسه و یک فلز صاف در بخش بالایی خود که شبیه ابرو می ماند، تشکیل شده است. دیفیوزر نصب شده در قسمت سپر، نمایی اسپرت به هن تنگ X7 داده و چراغ های روز مجهز به ال ای دی و دو خط کرومی که زیر آن دیده می شود، در دو طرف خودرو تعبیه شده است. در نمای کنار، یک خط ممتد از چراغ عقب شروع شده و با گذشتن از دستگیره ها کار حجم دهی را انجام داده است.

علاوه بر این، خطوط دیگری جهت حجم دهی در این بخش دیده می شود. رینگ های آلومینیومی 18 اینچ، زه پلاستیکی به کاررفته در پایین خودرو و اطراف گلگیرها، شیب ملایم سقف، روف ریل و قاب کرومی اطراف شیشه از دیگر اجزای این بخش می باشند که ظاهری اسپرت به این کراس اوور چینی داده اند. در نمای عقب، شیشه شیب دار و اسپویلر روی آن، آنتن ه ای، دیفیوزر سپر، دو خروجی اگزوز با قاب کرومی و چراغ های اصلی دو تکه، این بخش را تشکیل داده اند که طراحی قابل پسندی دارد.

پس از بررسی طراحی بدنه ی این شاسی بلند کوچک، نوبت به ارزیابی کابین آن می رسد. در این بخش ما با یک کابین نسبتا لوکس و زیبا سروکار داریم. همان طور که مشاهده می کنید، طراحی موجی شکل داشبورد نه تنها ساده نبوده، بلکه با طرح چوب و متریال براقی که در میانه آن دیده می شود، توانسته است به لوکس بودن کابین، کمک زیادی نماید. در مرکز داشبورد یک نمایشگر نه اینچی لمسی بزرگ قرار دارد که برای ارائه اطلاعات و کنترل برخی از تجهیزات کاربرد دارد. دکمه های کنترلی نیز جهت دسترسی سریع و راحت تر بر روی فرمان دیده می شود. فضای کافی برای زانو و سروگردن سرنشینان در هر دو ردیف وجود دارد و صندوق بار نیز 344 لیتر فضا ارائه می کند که با جمع شدن صندلی ها این فضا افزایش می یابد.

خودرو هن تنگ X7 مجهز به یک پیشرانه بنزین سوز توربوشارژ با حجم 2 لیتر می باشد که قادر است نیرویی معادل 190 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو طبق گزارش های صورت گرفته حدود 10 ثانیه برآورد شده است که باتوجه به وزن 1.6 تنی این خودرو قابل قبول ارزیابی می شود. همچنین حداکثر سرعتی که هنگ تنگ X7 می تواند به آن دست یابد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در هر صد کیلومتر و در سیکل ترکیبی 8.8 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. ناگفته نماند، خودرو هن تنگ X7 در بازار چین در نسخه 1.5 لیتری نیز عرضه می شود. در باره ی ایمنی این کراس اوور باید بگوییم که توانسته است در تست تصادفات موسسه ایمنی چاینا انکپ 4 ستاره ایمنی دریافت نماید.

 خودرو هن تنگ X7 نسخه آنر از امکانات و تجهیزاتی نظیر سیستم کروز کنترل، تریپ کامپیوتر، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC، ترمز دستی برقی، دوربین 360، هداپ دیسپلی، رادار عقب و جلو، سیستم پایش باد لاستیک ها، قطب نما و ارتفاع سنج، روشنایی عقب و جلو به همراه مه شکن، چراغ های زنون جلو به همراه دی لایت، تنظیم ارتفاع چراغ، سنسور نور اتوماتیک، سقف شیشه ای پاناروما، ریل سقفی، شیشه های برقی جلو و عقب، سنسور باران، برف پاک کن جلو و عقب ضد خش، گرمکن شیشه عقب، آیینه های جانبی برقی دارای گرمکن، تاشوی برقی آینه ها، آینه الکتروکرومیک وسط، صندلی های عقب دارای روکش چرم و قابلیت تاشوندگی، تکیه گاه دست در وسط و ایزوفیکس، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک دو ناحیه ای، مجهز به فیلتر غبار، دریچه تهویه ردیف عقب، فرمان سه شاخه با روکش چرمی و دکمه های سیستم صوتی بر روی آن برخوردار می باشد.

قیمت خودرو هن تنگ X7

خودرو هن تنگ X7 توسط شرکت عظیم خودرو به صورت ثبت نامی در سال گذشته آغاز شد که بر اساس آن به قیمت 299 میلیون تومان پیش می شد که به علت تحریم ها و افزایش تمام شده آن، قیمت بیشتری را از اران درخواست نمودند.

مزایا و معایب خودرو هن تنگ X7

مزایا

  • امکانات و تجهیزات زیاد
  • کابین لوکس
  • فضای بزرگ کابین
  • متریال با کیفیت
  • 4 ستاره ایمنی
  • موتور نسبتا قوی

معایب

  • برند ناشناس در بازار ایران
  • خدمات پس از نامبهم
  • بازار محدود
  • اعتماد سخت به این برند و شرکت وارد کننده
  • فاقد قابلیت آفرود

ارزش خودرو هن تنگ X7

خودرو هن تنگ X7 از طراحی به روز، مشخصات فنی خوب، تجهیزات فراوان، ایمنی قابل قبول، کابین لوکس با فضایی بزرگ برای سرنشینان برخوردار است. از نکات منفی آن می توان به عدم مجهز بودن آن به سیستم چهار چرخ اشاره کرد که این کراس اوور را فاقد قابلیت آفرود کرده است. اما نکات منفی این خودرو به این بخش ختم نمی شود. این خودرو در آغاز ورودش به بازار کشورمان به علت ت های غلط شرکت وارد کننده، درگیر مسائل حاشیه ای شد و اعتماد مردم را نسبت به این شرکت و خدمات آن بسیار پایین آورد. از این رو خدمات پس از مبهم از دیگر نکات منفی این کراس اوور چینی تازه وارد می باشد. اما از رقبای هن تنگ X7 می توانیم به دامای X5، کوپا T210 و چری تیگو 7 می باشد.

جمع بندی خودرو هن تنگ X7

هن تنگ X7 از جذابیت های زیادی در ظاهر و داخل کابین خود برخوردار است و علاوه بر لوکس بودن، ویژگی های یک کراس اوور اسپرت را نیز در خود دارد. این امر باعث شده تا آن برای خانواده ها و همین طور جوانان جذابیت داشته باشد. اما افرادی که به بیابانگردی و طبیعت گردی علاقه مند هستند، نمی توانند آن را در لیست خود قرار دهند، چرا که این خودرو به سیستم چهار چرخ جهت عبور از مسیرهای صعب العبور مجهز نشده است. همچنین شرایط بازار دست دوم، خدمات پس از و قطعات کم یاب آن در بازار کشورمان از دیگر مشکلات احتمالی این خودرو برای اران خواهد بود.


لایوکار خودرو ,بازار ,شرکت ,سیستم ,کراس ,اوور ,کراس اوور ,نکات منفی ,شرکت وارد ,کابین لوکس ,فاقد قابلیت ,فاقد قابلیت آفرود منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

الان بخر تحویل بگیر مقالات آرایشی و بهداشتی دانلود جدیدترین آهنگ ها فروشگاه اینترنتی دانلودستان آپشن خودرو Sheyda Ghorbani | شیدا قربانی هواشناسی جنوب