در کشوری که یکی از بزرگترین منابع گازی دنیا را دارد بایستی گاز یکی از ارزانترین سوخت های آن باشد در کشور ما سوخت گاز بهویژه اگر کاربرد خودرو مانند تاکسی باشد که در طول روز پیمایش بالایی دارد منطقی و به صرفه است. اما هر مزیتی یه معایبی هم نیز دارد، چراکه در مقابل موتورهای گازسوز و بهطور مشخص موتورهای گازسوزی که بر اساس نمونههای بنزینسوز از سوی شرکتهای خودروساز و یا بهصورت متفرقه به گازسوز تبدیل شدهاند مشکلاتی نیز دارند(منظور خودروهایی که برای سوخت بنزین طراحی شده اند و بعد توسط خودروسازان به خودروهای دوگانه تبدیل شده اند) که برای بعضی از مالکین دردسرساز است. در نظر داشته باشید موتورهای پایه گازسوز (مانند موتور ملی ایرانخودرو، موتور سمند EF7 پایه گاز سوز) معمولاً این مشکلات را ندارند زیرا ساختار و آلیاژ به کاررفته در موتور خودرو مقاومت خوبی در مقابل خورندگی دربرابر گاز را دارد. و بحث ما در اینجا موتورهای پایه بنزینسوز و تبدیل شده به دوگانهسوز است.
آقای مهندس MR engineer موتورهای ,موتور ,پایه ,گازسوز ,سوخت ,موتورهای پایه ,خودروهای دوگانه منبع
درباره این سایت