ابطال سند مالکیت ملکی چگونه صورت می گیرد؟

جهت ابطال سند مالکیت ملکی شما باید دعوای ابطال سند اقامه کنید در این مطلب قصد داریم به همین دعوا بپردازیم. ابطال سند مالکیت ملکی ارکان و شرایطی دارد و دادگاه صالح نیز دادگاه عمومی حقوقی است.

ابطال سند

مقایسه ابطال، فسخ و اصلاح سند

ابطال سند، سند را از ارزش و اعتبار انداخته و با باطل شدن آن کلیه آثار و اعتبار و ارزش استنادی سند از بین می رود و دیگر نسبت به دارنده آن یا اشخاص ثالث بی اعتبار بوده و قابلیت استناد ندارد.فسخ سند زمانی رخ می دهد که معامله به صورت رسمی منعقد شده منتها با تراضی طرفین و یا از طریق اعمال خیار قانونی معامله رسمی منحل شود و این انحلال سند رسمی طبق تشریفات مقرر در قانون ثبت اسناد و املاک در دفتر ثبت، ثبت می شود.

ابطال سند ارزش و اعتبار سند را کلا از بین می برد و فسخ سند نیز انحلال سند را درپی دارد منتها اصلاح سند اعتبار سند را کلاً از بین نمی برد بلکه دلیل اصلاح سند این است که اشتباهی ثبتی در تنظیم یا صدور سند باعث می شود دارنده سند اصلاح آن را درخواست کند. اصلاح سند در صلاحیت هیات نظارت در اداره ثبت می باشد.

ادامه مطلب در:    مهم ترین نکات در باب دعوای ابطال سند


مطالب حقوقی گروه وکلای سنا ابطال ,اعتبار ,اصلاح ,رسمی ,دعوای ,ارزش ,دعوای ابطال ,ترین نکات ,مالکیت ملکی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فلزیاب پویان از بِن تا بُن شعر ماجد علاقه های موفقیت و راه های موفقیت کانون مشاوران رامتین a room with a black door اینجا همه چی هست