مبایعه نامه: تفاوت مبایعه نامه و قولنامه در این است که در مبایعه نامه به واسطه قبول شروط آن و انجام میگردد و عقد بیع اتفاق می افتد و دیگر امکان فسخ آن وجود ندارد. امکان دارد پس از توافق نده و ار دفترخانه باز نباشد. به همین منظور آنها برای خود مبایعه نامه ای تنظیم میکنند. باید توجه داشته باشید که قولنامه برخلاف مبایعه نامه بار حقوقی و شرایط فقهی لازم را ندارد و توسط مجامع حقوقی پذیرفته نمیشود. یعنی در صورتی که اختلافی بین دو طرف پیش آمد و به مراجع قانونی مراجعه کردند قولنامه در این موارد محکمه پسند نیست. اما در مبایعه نامه محتویات آن در دادگاه قابل پیگیری می باشد.

قولنامه و مدارک

در صورتی که دو نفر شاهد مرد زیر قولنامه را امضا کنند تبدیل به مبایعه نامه میشود. مواردی که در مبایعه نامه ذکر میشوند به شرح زیر است:

  1. مشخصات نده: مشخصات سجلی، آدرس(در آدرس حتما باید کدپستی ذکر شود) و تلفن همراه و ثابت.
  2. مشخصات ار: مشخصات سجلی، آدرس(در آدرس حتما باید کدپستی ذکر شود) و تلفن همراه و ثابت.
  3. موضوع مورد معامله
  4. ثبت قیمت واحد و قیمت کل مورد معامله بر اساس وجه رایج مملکت(ریال یا معادل تومان)
  5. زمان و نحوه پرداخت معامله،زمان حضور در دفترخانه و تنظیم سند و… همچنین باید ذکر شود که ار چه مبلغی را در چه زمانی و با چه شرایطی به نده میدهد.


ادامه مطلب در:  مهمترین مدارک و مراحل دریافت قول نامه


مطالب حقوقی گروه وکلای سنا نامه ,مبایعه ,قولنامه ,آدرس ,مشخصات ,نده ,مبایعه نامه ,تلفن همراه ,مورد معامله ,مراحل دریافت ,باید کدپستی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ببین - BBin سایتی برای همه تحقیق خرید تحقیق خرید مقاله خرید کارآموزی خرید پروژه وب پردازان تهران فروشگاه متا دکتور | عرضه کننده انواع متال دتکتور09197977577 آموزش و فروش پدل برد پویانیز / 09123458916 پروژه فیزیک استاد نیکونژاد ایزی مانی||کسب درآمد رایگان و آسان از اینترنت